Bagi penyimpanan, ia sama dengan roti biasa dalam beberapa cara dan berbeza dengan orang lain. Seperti mana-mana roti, ia akan menjadi basi jika ia berada di tempat terbuka terlalu lama. Ia tidak berlaku dengan cepat, kerana kandungan lemak dan putih telur. Anda boleh menyimpannya dalam kotak roti, tetapi ia kelihatan lebih buruk daripada roti biasa pada suhu bilik.

intermittent fasting 20 hours


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!

What are the negative side effects of intermittent fasting


Curry puffs or as we call it, Karipap is a comfort food for Malaysians. Well, any Malaysian food is comfort food to us. 🙂 Karipap is also known as epok-epok and is quite similar to Empanadas. Karipap is a dough stuffed with dry curried minced meat or sardines and then fried. Some add a quarter of a hard boiled egg in it. On a regular day, I would make Karipap using ready made puff pastry as I don’t have a good hand with dough ( I always over handle it). My Easy Sardine Curry Puffs recipe using puff pastry.
Kali ini saya mencoba membuat lumpia kering isi daging ayam yang keto friendly dengan menggunakan kulit tahu. Tak lupa ditumis dengan butter dan ditambah parutan keju agar lebih tinggi lemak atau menjadi fat bomb yang dibutuhkan oleh pelaku diet Ketogenik. Berhubung kulit tahu sifatnya lentur dan lembut, jadi sebelumnya lumpia harus dikukus terlebih dahulu sebelum digoreng. 

Is peppermint tea a herbal tea


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!

Whats good for whitening teeth


Beating the egg whites is the answer to the denseness that comes with making an almond flour bread. I’ve made countless baked goods using almond flour and the main problem I’ve encountered is how dense the finished product is. The fluffy egg whites in unison with the high dosage of baking powder do a good job of getting this loaf nice and fluffy and adding some air pockets into the loaf. This makes for a better tasting bread.

How do you defrost chicken thighs quickly


Resep Usus Ayam Cabe Ijo Enak – Tidak punya asisten rumah tangga, tiap weekend jadi harus masak untuk persediaan seminggu ke depan untuk anak-anak ditinggal bekerja. Agar praktis, hasil masakan biasanya saya masukkan ke kotak plastik lalu disimpan di freezer. Kalau mau dimakan tinggal dipanasin di microwave. Tapi cuma masakan yang bisa dibekukan saja yang …

Is turkey meat good for keto diet


Natural/Organic Almond Flour boleh didapati di kedai-kedai barangan organik atau boleh beli online je. Hawa biasa shopping barang-barang organik dan natural ni di https://myloveearth.com atau https://www.signaturemarket.co. Shopee atau Lazada pun banyak juga seller jual tepung ni. Harganya pelbagai  mengikut berat. So bolehlah pilih mana yang sesuai ya.
This looks so good! I’m new to Keto/low carb so I have a question: I don’t have straight erythritol. I have stevia, Swerve granular and confectioner, xylitol and Lakanto classic (monkfruit/erythritol combo). Can any of these be used in place of the erythritol in your recipe, and if so, which is best, and is the amount the same or does it need adjustments? Thank you so much!

Can you get hepatitis B from saliva


Omg! I was Christmas baking with my friend. I made keto rumballs and started my keto pumpkin pie crust while he whipped up this recipe. At first I was a bit skeptical: Mozzarella cheese? O M G! These are award winning. No lie. I was sent home with a small batch of them and I am hoarding them lol. MINE! All mine lol . The rest of my non-keto family better stay away!
Resep Tahu Sutra Rumput Laut Keto – Sewaktu bersantap di sebuah restoran China, si sulung menunjuk gambar tahu sutra rumput laut dengan saus jamur yang menggugah selera. “Coba bikin kayak gini versi Keto mam”, gumamnya. Akhirnya saya mencoba membuat versi Ketonya dan senang sekali hasilnya tak jauh berbeda, saosnya sempurna! Saya menggunakan xantham gum sebagai …
Sambutan sangat menggalakkan, setiap kali batch baru masuk setiap kali itulah sekejap je kena restock lagi NYOC nih. Bagus sangat! Ini membuktikan kesedaran rakyat Malaysia tentang kopi tinggi gula tak elok untuk kesihatan ditahap yang membanggakan. Tepuk untuk diri sendiri.👏 Warga Terengganu boleh dapatkan NYOC dengan stokis kami. http://www.wasap.my/60137343973 http://www.wasap.my/60137343973 http://www.wasap.my/60137343973

3 months intermittent fasting


Bagi penyimpanan, ia sama dengan roti biasa dalam beberapa cara dan berbeza dengan orang lain. Seperti mana-mana roti, ia akan menjadi basi jika ia berada di tempat terbuka terlalu lama. Ia tidak berlaku dengan cepat, kerana kandungan lemak dan putih telur. Anda boleh menyimpannya dalam kotak roti, tetapi ia kelihatan lebih buruk daripada roti biasa pada suhu bilik.

What is the fastest way to lower LDL cholesterol


Diet Paleo dan Whole30 kedua-duanya tidak termasuk tenusu, tetapi tenusu adalah pada senarai yang diluluskan bagi sesiapa yang mematuhi rancangan keto. Ini bermakna perkara yang lazat di hadapan untuk mufin telur. Untuk menambah kekayaan dan tubuh, satu percikan yang murah hati setengah telur dipandu dengan telur, dan setiap muffin selesai dengan sesudu cheddar tajam.

How much weight can you lose in a week on keto


Eggs are one of the best kinds of ingredient there is. Rich with protein and omega 3, eggs, especially if both yolk and white are consumed, can be an excellent food source for micro-nutrients and protein. Eggs are a perfect example of dietary protein that is important in providing our bodies with amino acids which can help in building muscles and nourishing the body.
Sabrina Amran, a precarious girl in her 20s who loves anything that screams ‘food!’ . She is convinced that food-romance is real and the only form of true love on planet earth. From day one, she knows she’ll find true love if she follows her passion, which is none other than eating! From Curry to Coffee to Cinnamon Rolls, she consumes almost everything edible but not everything la (obviously!). This is Sabrina, a girl in her 20s, she is most definitely ready to explore the world of cuisine and more with her audacity.
Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!

Does D Ribose help fibromyalgia


Place the macadamia nuts into a food processor fitted with an S knife blade. Pulse just until the nuts reach a fine crumbly consistency, without large pieces. Make sure to pulse, don't leave the food processor running, to try to make flour and not nut butter. Scrape the sides as needed. The nuts may still begin to form nut butter a little, but try to avoid as much as possible. 

Can I eat chips with IBS


Curry puffs or as we call it, Karipap is a comfort food for Malaysians. Well, any Malaysian food is comfort food to us. 🙂 Karipap is also known as epok-epok and is quite similar to Empanadas. Karipap is a dough stuffed with dry curried minced meat or sardines and then fried. Some add a quarter of a hard boiled egg in it. On a regular day, I would make Karipap using ready made puff pastry as I don’t have a good hand with dough ( I always over handle it). My Easy Sardine Curry Puffs recipe using puff pastry.
Apa Itu Teh Kombucha? Teh Kombucha yang popupler di negeri Tirai Bambu dengan nama teh jamur Mancuria adalah minuman probiotik hasil fermentasi larutan teh dengan gula yang kemudian ditambahkan starter mikroba dan ragi yang disebut jamur Kombucha (Scoby). Akibat fermentasi yang terjadi, teh Kombucha menjadi kaya akan vitamin dan asam amino yang berguna untuk memperbaiki …

Is it safe to fast every other day


Ini muffin telur depan adalah kemenangan untuk sesiapa sahaja yang mengikuti diet keto, tetapi bercakap dari pengalaman sebagai seseorang yang tidak menggunakan rancangan keto, mereka lebih banyak daripada itu. Muffin telur yang dimuatkan dengan protein ini adalah untuk sesiapa yang suka kombinasi telur cheesy, ubi jalar, dan daging yang memuaskan. Pertimbangkannya sebagai bonus bahawa mereka boleh dibuat lebih awal dari masa dan praktikal jatuh dari kuali.

Resep Cheesecake Pablo Keto ini saya modifikasi dari resepnya Yuda Bustara. Crust yang harusnya dari pastry saya ganti dengan campuran tepung keto dan tepung almond. Untuk cheesecakenya sendiri bahannya hampir sama, hanya saja gula saya ganti dengan pemanis Diabetasol dan saya tambahkan perasan jeruk lemon agar terasa lebih segar. Berhubung crustnya agak rapuh jadi harap …

How much can you lose in a month on keto


This is without a doubt the best keto bread I have tried to date. The taste and texture are spot on! I did add half a tsp of cinnamon and about 5 drops of stevia because I’m making this to replace homemade whole wheat cinnamon raisin bread. Reader beware this bread is dangerously good! I definitely need a smaller loaf pan to get a more square sandwich bread shape, the 9×5 made a flat thin loaf.
Apa Itu Teh Kombucha? Teh Kombucha yang popupler di negeri Tirai Bambu dengan nama teh jamur Mancuria adalah minuman probiotik hasil fermentasi larutan teh dengan gula yang kemudian ditambahkan starter mikroba dan ragi yang disebut jamur Kombucha (Scoby). Akibat fermentasi yang terjadi, teh Kombucha menjadi kaya akan vitamin dan asam amino yang berguna untuk memperbaiki …
Diet Paleo dan Whole30 kedua-duanya tidak termasuk tenusu, tetapi tenusu adalah pada senarai yang diluluskan bagi sesiapa yang mematuhi rancangan keto. Ini bermakna perkara yang lazat di hadapan untuk mufin telur. Untuk menambah kekayaan dan tubuh, satu percikan yang murah hati setengah telur dipandu dengan telur, dan setiap muffin selesai dengan sesudu cheddar tajam.

is intermittent fasting


This is a super delicious low carb almond bread. My batter was a bit looser than in your video, but it baked up nice and tall and the crumb is amazing. I baked two-15 slice loaves together without a problem. I sampled a bit after a few minutes out of the oven….very delicious. Thank you for sharing. I cannot wait to start making little adjustments to create different flavors.
This recipe works really well and seems to be pretty versatile. I always have chia seeds so I subbed those for the psyllium husk. Then husband asked if I could make cheese and onion bread so I threw some dried, diced onion and cheese cubes in it. He was very happy, it still baked up nicely and, most importantly, husband liked it. Thanks for posting.

How do you keep fried chicken crispy


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!
This is without a doubt the best keto bread I have tried to date. The taste and texture are spot on! I did add half a tsp of cinnamon and about 5 drops of stevia because I’m making this to replace homemade whole wheat cinnamon raisin bread. Reader beware this bread is dangerously good! I definitely need a smaller loaf pan to get a more square sandwich bread shape, the 9×5 made a flat thin loaf.

Is carnitine good for kidneys


Resep Tongkol Suwir Pedas Manado – Lagi ingin makan masakan Manado, jadi terpikir masak tongkol suwir pedas dan tumis kangkung bunga pepaya. Masakan Manado adalah salah satu masakan yang paling saya suka karena mirip dengan masakan Bali yang berciri khas pedas. Hanya saja bedanya masakan Bali biasanya menggunakan bumbu lengkap dimana kencur dan terasi selalu …

Does intermittent fasting work for 12 hours


Ini muffin telur depan adalah kemenangan untuk sesiapa sahaja yang mengikuti diet keto, tetapi bercakap dari pengalaman sebagai seseorang yang tidak menggunakan rancangan keto, mereka lebih banyak daripada itu. Muffin telur yang dimuatkan dengan protein ini adalah untuk sesiapa yang suka kombinasi telur cheesy, ubi jalar, dan daging yang memuaskan. Pertimbangkannya sebagai bonus bahawa mereka boleh dibuat lebih awal dari masa dan praktikal jatuh dari kuali.

Can I drink milk on keto


Resepi Nasi Ulam Bunga Kobis Keto yang tertera di atas menarik bukan? Sememang gaya hidup keto amat berbeza dan unik dari diet lain. Oleh itu, mereka yang mengamalkan gaya hidup keto amat menitikberatkan hal ehwal makanan kerana makanan merupakan fokus utama bagi menjayakan diet tersebut. Untuk tahu lebih lanjut tentang diet keto yang diamalkan oleh pemilik Asianketo, Puan Roslina Manaf, klik disini. 
4.) Fill the dough into a loaf tin lined with baking paper. If you don’t use a silicone loaf pan line ALL SIDES with parchment paper so the bread will release easily. Smooth the top, but don’t press down too much – keep as much air in the dough as possible. Bake at 180 Celsius / 350 Fahrenheit for about 45 minutes or until a knife inserted comes out clean!

Does Hashimotos disease qualify for disability


Take the dough out onto a large piece of parchment paper (not the one on the baking sheet). It will still be fairly sticky. Use a little bit of the melted butter on your hands to prevent sticking as you spread it into a rectangle. Place another piece of parchment on top and roll out to a thinner rectangle, about 14 in (36 cm) long by 10 in (25 cm) wide, and 1/3 to 1/2 in (8 to 13 mm) thick.

intermittent fasting 8pm to 10am


We are what we drink. Kalau kita minum air putih banyak, nampak beza wajah kita glow macam mana kan. Macam tu juga kalau banyak minum air bergula wajah nampak kusam, tak ceria. Benda ni tak sedar sebenarnya, kita minum kopi secawan dua dah berapa gula dalam tu kan. Kalau sebulan dah berapa gula tu, belum tambah ngan kuih muih lagi. Sebab tu lah NYOC hadir, at least dah dapat cut intake gula dari kopi
Di manakah maklumat pemakanan? Fakta pemakanan diberikan sebagai ihsan, yang diperolehi dari Pangkalan Data Makanan USDA. Anda boleh mencari bilangan karbohidrat individu yang kami gunakan dalam Senarai Makanan Rendah Karbohidrat & Keto. Carb menghitung gula alkohol. Kaedah karbohidrat bersih tidak termasuk kedua-dua serat dan gula alkohol, kerana ini tidak menjejaskan gula darah dalam kebanyakan orang. Kami cuba tepat dengan maklumat ini, tetapi jangan ragu untuk membuat pengiraan anda sendiri.
Resep Tongkol Suwir Pedas Manado – Lagi ingin makan masakan Manado, jadi terpikir masak tongkol suwir pedas dan tumis kangkung bunga pepaya. Masakan Manado adalah salah satu masakan yang paling saya suka karena mirip dengan masakan Bali yang berciri khas pedas. Hanya saja bedanya masakan Bali biasanya menggunakan bumbu lengkap dimana kencur dan terasi selalu …

How do you increase autophagy


Resep Tongkol Suwir Pedas Manado – Lagi ingin makan masakan Manado, jadi terpikir masak tongkol suwir pedas dan tumis kangkung bunga pepaya. Masakan Manado adalah salah satu masakan yang paling saya suka karena mirip dengan masakan Bali yang berciri khas pedas. Hanya saja bedanya masakan Bali biasanya menggunakan bumbu lengkap dimana kencur dan terasi selalu …

Does intermittent fasting work for 12 hours


This recipe works really well and seems to be pretty versatile. I always have chia seeds so I subbed those for the psyllium husk. Then husband asked if I could make cheese and onion bread so I threw some dried, diced onion and cheese cubes in it. He was very happy, it still baked up nicely and, most importantly, husband liked it. Thanks for posting.

ketogenic recipes meal plan


Place the macadamia nuts into a food processor fitted with an S knife blade. Pulse just until the nuts reach a fine crumbly consistency, without large pieces. Make sure to pulse, don't leave the food processor running, to try to make flour and not nut butter. Scrape the sides as needed. The nuts may still begin to form nut butter a little, but try to avoid as much as possible.

Is popcorn allowed in keto diet


Resep Usus Ayam Cabe Ijo Enak – Tidak punya asisten rumah tangga, tiap weekend jadi harus masak untuk persediaan seminggu ke depan untuk anak-anak ditinggal bekerja. Agar praktis, hasil masakan biasanya saya masukkan ke kotak plastik lalu disimpan di freezer. Kalau mau dimakan tinggal dipanasin di microwave. Tapi cuma masakan yang bisa dibekukan saja yang …

Is turkey meat good for keto diet


This recipe is perfect. I did half a batch and made six rolls. I used the correct amount of almond flour simply because I didn’t have the nuts in my pantry. These rolls are perfect and moist. I also added some pieces of chopped apple as a treat because it’s apple season and my goal was low carb not Keto. I’m so happy I found this recipe. With winter coming this will be a great treat.
I wish I could prepare this recipe for my beloved mum next Sunday (I can imagine she won’t even notice that it’s a low carb recipe! She’s always so skeptical to these kind of recipes), and share a cinnamon roll with her, but unfortunately I struggle with dairy. I’d think to substitute butter with ghee (the only dairy product I consume without problems), cream cheese with coconut cream (adapting the amount, should be enough reducing 1/3), but what about mozzarella? Any suggestion? (No cashews please.) Thank you in advance if you can help me. Your blog is always a wonderful source of inspiration 🙂
I just started the keto diet and being Malaysian like you its so hard to give up the good ol Malaysian carb laden food like the karipap(which is my fav). So stumbling on to your blog is heaven sent. I am so going to try this karipap out. Thank you for making this keto friendly. Im gonna keep following your blog to see if you manage to ketofy(is this even a legit word…lol) any more Malaysian food.

Is pasta healthier than bread


The best part about this recipe is that it’s simple, and once you have it down, you can replicate this keto friendly bread any time you want. I’ve been making a low carb loaf every Sunday for the past few weeks and would recommend that to anyone. It’s so nice to have a loaf of bread at your disposal when you’re on a low carb diet. It almost feels like cheating. Check out this recipe and start making the best keto bread you’ve ever tried today!

Can you eat whatever you want when intermittent fasting


Bagi penyimpanan, ia sama dengan roti biasa dalam beberapa cara dan berbeza dengan orang lain. Seperti mana-mana roti, ia akan menjadi basi jika ia berada di tempat terbuka terlalu lama. Ia tidak berlaku dengan cepat, kerana kandungan lemak dan putih telur. Anda boleh menyimpannya dalam kotak roti, tetapi ia kelihatan lebih buruk daripada roti biasa pada suhu bilik.

Does skipping dinner helps in weight loss


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!

Does keto work with intermittent fasting


Resep Tumis Bunga Pepaya Kangkung Khas Manado ini kesukaan saya dan suami. Di awal-awal mencoba menbuat sendiri, saya tidak tahu caranya agar bunga pepaya tidak pahit. Saya pikir sama caranya dengan mengolah pare, agar tidak pahit diremas-remas dengan garam terlebih dahulu. Meskipun pahitnya berkurang, tapi bentuk bunga pepaya jadi tidak bagus. Ternyata ada cara yang …

What happens if you eat one meal a day


Info: You can buy the products I’ve linked to in the post above from Thrive Market. Thrive Market is an US based online store that sells all the products you need for low carb cooking at wholesale prices! If you become a member, you can get 25-50% off the best healthy and organic premium products for just $60/year. Click here to join and receive an extra 25% off your first order!
The best part about this recipe is that it’s simple, and once you have it down, you can replicate this keto friendly bread any time you want. I’ve been making a low carb loaf every Sunday for the past few weeks and would recommend that to anyone. It’s so nice to have a loaf of bread at your disposal when you’re on a low carb diet. It almost feels like cheating. Check out this recipe and start making the best keto bread you’ve ever tried today!

Can you eat whatever you want when intermittent fasting


Beating the egg whites is the answer to the denseness that comes with making an almond flour bread. I’ve made countless baked goods using almond flour and the main problem I’ve encountered is how dense the finished product is. The fluffy egg whites in unison with the high dosage of baking powder do a good job of getting this loaf nice and fluffy and adding some air pockets into the loaf. This makes for a better tasting bread. 

How do you defrost chicken thighs quickly


Adalah penting untuk mendapatkan putih telur untuk puncak yang sangat sengit sebelum menggabungkan mereka dengan bahan-bahan lain. Ia akan menjadi sedikit mencabar bagi mereka untuk bercampur-campur, jadi setelah mereka mula super sengit dan lembut adalah satu-satunya cara anda akan berpeluang untuk tidak jatuh mereka apabila anda melipat mereka dengan seluruh adunan. 

How do you fix coffee breath


Bagi penyimpanan, ia sama dengan roti biasa dalam beberapa cara dan berbeza dengan orang lain. Seperti mana-mana roti, ia akan menjadi basi jika ia berada di tempat terbuka terlalu lama. Ia tidak berlaku dengan cepat, kerana kandungan lemak dan putih telur. Anda boleh menyimpannya dalam kotak roti, tetapi ia kelihatan lebih buruk daripada roti biasa pada suhu bilik.

Does skipping dinner helps in weight loss


Resep Tahu Sutra Rumput Laut Keto – Sewaktu bersantap di sebuah restoran China, si sulung menunjuk gambar tahu sutra rumput laut dengan saus jamur yang menggugah selera. “Coba bikin kayak gini versi Keto mam”, gumamnya. Akhirnya saya mencoba membuat versi Ketonya dan senang sekali hasilnya tak jauh berbeda, saosnya sempurna! Saya menggunakan xantham gum sebagai …
×