The best part about this bread is that it makes it so much easier to eat a low carb diet. Yes, there are some savage beasts (joking) that don’t miss bread at all and are happy to just eat bacon seven times a day, but if you’re anything like me, bread was a staple of your diet growing up and you still have a look of yearning in your eyes when they drop that bread basket in the middle of the table at family dinner. I feel your pain. This low carb bread recipe is your shoulder to cry on.

Can lemon reduce belly fat


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!

Should you wear a bra to bed


Hal ini mempengaruhi asupan karbohidrat yang harus benar-benar dikurangi, dan menggantinya dengan lemak. Pengurangan karbohidrat menyebabkan tubuh Anda mengalami keadaan metabolisme yang disebut ketosis. Ketika hal itu terjadi, tubuh menjadi sangat efisien dalam membakar lemak sebagai energi. Hal ini juga membuat lemak menjadi keton (zat dari metabolisme lemak) di dalam hati, yang dapat menyediakan energi untuk otak.
Hi Mark, the nutrition box states 1 serving (slice) out of 12. SO, if you wanted to calculate the nutrition for the entire bread, you’d just have to multiply it by 12. I’m sorry, but I did not weigh the bread so I cannot give you the nutrition per 100 g. There’s a good (free) nutrition calculator on the website sparkrecipes.com that you can use. Or download the KetoDietApp, it also has a good one. Glad you like the bread though!

Is oatmeal good for intermittent fasting


Resepi Nasi Ulam Bunga Kobis Keto yang tertera di atas menarik bukan? Sememang gaya hidup keto amat berbeza dan unik dari diet lain. Oleh itu, mereka yang mengamalkan gaya hidup keto amat menitikberatkan hal ehwal makanan kerana makanan merupakan fokus utama bagi menjayakan diet tersebut. Untuk tahu lebih lanjut tentang diet keto yang diamalkan oleh pemilik Asianketo, Puan Roslina Manaf, klik disini. 
Place the macadamia nuts into a food processor fitted with an S knife blade. Pulse just until the nuts reach a fine crumbly consistency, without large pieces. Make sure to pulse, don't leave the food processor running, to try to make flour and not nut butter. Scrape the sides as needed. The nuts may still begin to form nut butter a little, but try to avoid as much as possible.
Hi Suraya, great to hear that you are on the keto diet! I’ve been on it with a strict training regime at Axiom. Technically i’ve done it before without realising last year, but i’m back on it again and it’s one the best lifestyle changes i’ve seen for me. I came across your site because I was searching for low carb sweeteners. I’m finding that a problem unless i buy Stevia online which is possible. Anyway for recipes do checkout ketodietapp. It’s awesome and I will experimenting on recipes of my own too on my website. Warrior on with the keto! 🙂

What salad dressing is good for Keto


Hi Neha, my recipe uses baking powder and not baking soda. I think this is the reason why your bread had a funny taste. Baking soda is much stronger than baking powder (I think twice as strong). The xanthan gum helps improve the structure of the bread – almond flour bread is a little more fragile than wheat bread because of the lack in gluten. But your bread will still work without the xanthan.


Resep Alpukat Kocok Enak Keto – Ngiler sama alpukat kocok yang banyak dijual, akhirnya saya mencoba membuat versi ketonya. Sayang sekali stock whipping cream lagi habis sehingga saya ganti dengan santan instan. Tidak bisa dipungkiri rasanya lebih enak bila menggunakan whipping cream yang sudah dikocok. Namun dengan santan juga rasanya lumayan enak. Bila ingin rasa …

intermittent fasting and exercise


Resep Membuat Lumpia Isi Daging Ayam Keto – Lumpia atau spring roll sebenarnya berasal dari Tionghoa, setelah itu diadaptasi oleh orang Indonesia dengan berbagai macam pilihan isi daging dan sayuran. Yang terkenal adalah lumpia Semarang yang khas dengan isi sayur rebungnya. Lumpia terdiri dari bagian kulit dan bagian isi. Biasanya kulit terbuat dari tepung yang berfungsi untuk melapisi bagian isi.  Terdapat 2 jenis lumpia yaitu lumpia kering dan lumpia basah. Isinya juga bermacam-macam, mulai dari daging, sayuran, bihun dan sebagainya.


Hi Marcella, Not all recipes can use sweeteners interchangeably, though many can. I do talk about this in the sweetener guide you mentioned. The reason for specific sweeteners in recipes is mainly because I can only 100% vouch for the way I tested the recipe, with my specific ingredients. Sweeteners also provide bulk, so sometimes changing to a different one does change the result as well. In the case of these cinnamon rolls, though, there isn’t a lot of sweetener in the dough, so they do work fine with almost any sweetener you like.

Is there a topical cream for arthritis


Resep Tahu Sutra Rumput Laut Keto – Sewaktu bersantap di sebuah restoran China, si sulung menunjuk gambar tahu sutra rumput laut dengan saus jamur yang menggugah selera. “Coba bikin kayak gini versi Keto mam”, gumamnya. Akhirnya saya mencoba membuat versi Ketonya dan senang sekali hasilnya tak jauh berbeda, saosnya sempurna! Saya menggunakan xantham gum sebagai …

keto 20 recipes


My friend Hazim told me that it was his favorite breakfast pre-keto, where he could easily go to a street vendor in his village and grab one for around 70 cents. He also told me that the condiments vary depending on who is making it. Sometimes the rice has no seasoning, other times sambal (we use homemade sambal) and a small fried egg is included. Typically you can also see fried peanuts, dried anchovies, cucumber, and other pickled items included.

Can you do gluten free on keto


just to share with you that i normally buy my cheese, butter, almond flour, nuts…from bakery ingredients shops that are selling much more cheaper than retail shops and supermarket. eg. i get raw almond and almond flour around RM39-41/kg, walnut around the same price. mozzarella RM50+/2kg block, cheddar RM70+/2kg block, cooking cream RM5/pack, while coconut flour RM12+ at Aeon….while i travel in eastern Europe, i’ll buy MCT oil and coconut oil which is ridiculously cheaper than Malaysia, eg, pure MCT oil is selling RM30+/400ml while the one i found in KL is selling RM60+ 300ml and VCO is RM20+/1l while RM60+ in Malaysia. also, in Eastern Europe, animal fats are easily available and cheap, if you happened to travel here you can pack some home.
The best part about this recipe is that it’s simple, and once you have it down, you can replicate this keto friendly bread any time you want. I’ve been making a low carb loaf every Sunday for the past few weeks and would recommend that to anyone. It’s so nice to have a loaf of bread at your disposal when you’re on a low carb diet. It almost feels like cheating. Check out this recipe and start making the best keto bread you’ve ever tried today!

Can you eat whatever you want when intermittent fasting


Dear Darlene Hi,There are many keto bread recipes online,this one caught my attention owing to its promise of not smelling eggy. That claim holds true to a large extent. I used baking powder instead of xanthum gum but even then the texture was good .Overall a great recipe which I hope and continue to improve. However I am confused about the net carbs in the nutrition box. As per my understanding net carbs are total carbs – sugar – dietary fiber which in this case will not be logical. Can you pls advise the net carb per slice as per the recipe. Thanks a lot.

Is the Air Fryer good for keto diet


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew!

Resep Alpukat Kocok Enak Keto – Ngiler sama alpukat kocok yang banyak dijual, akhirnya saya mencoba membuat versi ketonya. Sayang sekali stock whipping cream lagi habis sehingga saya ganti dengan santan instan. Tidak bisa dipungkiri rasanya lebih enak bila menggunakan whipping cream yang sudah dikocok. Namun dengan santan juga rasanya lumayan enak. Bila ingin rasa …

Which exercise is best for cholesterol


Beating the egg whites is the answer to the denseness that comes with making an almond flour bread. I’ve made countless baked goods using almond flour and the main problem I’ve encountered is how dense the finished product is. The fluffy egg whites in unison with the high dosage of baking powder do a good job of getting this loaf nice and fluffy and adding some air pockets into the loaf. This makes for a better tasting bread.

Place the macadamia nuts into a food processor fitted with an S knife blade. Pulse just until the nuts reach a fine crumbly consistency, without large pieces. Make sure to pulse, don't leave the food processor running, to try to make flour and not nut butter. Scrape the sides as needed. The nuts may still begin to form nut butter a little, but try to avoid as much as possible.

Can coffee trigger IBS


If you’re not a fan of baking but you’re a fan of eating bread, there are places to get keto friendly bread these days. If you’re lucky, you may be able to find a loaf of “Paleo Bread” in the freezer section at Whole Foods Market. This bread is going to cost you over $10 per loaf, but it is made of good ingredients and is a few grams of carbs per slice. There’s also rumors of ALDI carrying a new Zero-Carb bread, but it sells out fast and we haven’t been able to review it. Hopefully in the near future there will be more local buying options for low carb bread, but for now, those are your only options.
Resep Tumis Bunga Pepaya Kangkung Khas Manado ini kesukaan saya dan suami. Di awal-awal mencoba menbuat sendiri, saya tidak tahu caranya agar bunga pepaya tidak pahit. Saya pikir sama caranya dengan mengolah pare, agar tidak pahit diremas-remas dengan garam terlebih dahulu. Meskipun pahitnya berkurang, tapi bentuk bunga pepaya jadi tidak bagus. Ternyata ada cara yang …

What foods to avoid if you have H pylori


Beberapa orang telah mengadu tentang adunan yang terlalu tebal untuk melipat di putih telur. Kemungkinan besar ini adalah perbezaan pengukuran atau bahan, tetapi jika ini berlaku, anda boleh menyelamatkannya. Hanya denyutkan sedikit putih telur ke dalam pemproses makanan untuk membuat adunan utama sedikit lebih nipis, kemudian lipat ke putih telur.
Resep Tahu Sutra Rumput Laut Keto – Sewaktu bersantap di sebuah restoran China, si sulung menunjuk gambar tahu sutra rumput laut dengan saus jamur yang menggugah selera. “Coba bikin kayak gini versi Keto mam”, gumamnya. Akhirnya saya mencoba membuat versi Ketonya dan senang sekali hasilnya tak jauh berbeda, saosnya sempurna! Saya menggunakan xantham gum sebagai …

Natural/Organic Almond Flour boleh didapati di kedai-kedai barangan organik atau boleh beli online je. Hawa biasa shopping barang-barang organik dan natural ni di https://myloveearth.com atau https://www.signaturemarket.co. Shopee atau Lazada pun banyak juga seller jual tepung ni. Harganya pelbagai  mengikut berat. So bolehlah pilih mana yang sesuai ya.

How much sodium is in a rotisserie chicken


Curry puffs or as we call it, Karipap is a comfort food for Malaysians. Well, any Malaysian food is comfort food to us. 🙂 Karipap is also known as epok-epok and is quite similar to Empanadas. Karipap is a dough stuffed with dry curried minced meat or sardines and then fried. Some add a quarter of a hard boiled egg in it. On a regular day, I would make Karipap using ready made puff pastry as I don’t have a good hand with dough ( I always over handle it). My Easy Sardine Curry Puffs recipe using puff pastry.

What seafood has no carbs


Where does nutrition info come from? Nutrition facts are provided as a courtesy, sourced from the USDA Food Database. You can find individual ingredient carb counts we use in the Low Carb & Keto Food List. Carb count excludes sugar alcohols. Net carb count excludes both fiber and sugar alcohols, because these do not affect blood sugar in most people. We try to be accurate, but feel free to make your own calculations.

How much weight did you gain after quitting smoking


Hal ini mempengaruhi asupan karbohidrat yang harus benar-benar dikurangi, dan menggantinya dengan lemak. Pengurangan karbohidrat menyebabkan tubuh Anda mengalami keadaan metabolisme yang disebut ketosis. Ketika hal itu terjadi, tubuh menjadi sangat efisien dalam membakar lemak sebagai energi. Hal ini juga membuat lemak menjadi keton (zat dari metabolisme lemak) di dalam hati, yang dapat menyediakan energi untuk otak. 

How can I fast my longevity


Resepi Nasi Ulam Bunga Kobis Keto yang tertera di atas menarik bukan? Sememang gaya hidup keto amat berbeza dan unik dari diet lain. Oleh itu, mereka yang mengamalkan gaya hidup keto amat menitikberatkan hal ehwal makanan kerana makanan merupakan fokus utama bagi menjayakan diet tersebut. Untuk tahu lebih lanjut tentang diet keto yang diamalkan oleh pemilik Asianketo, Puan Roslina Manaf, klik disini. 

Hal ini mempengaruhi asupan karbohidrat yang harus benar-benar dikurangi, dan menggantinya dengan lemak. Pengurangan karbohidrat menyebabkan tubuh Anda mengalami keadaan metabolisme yang disebut ketosis. Ketika hal itu terjadi, tubuh menjadi sangat efisien dalam membakar lemak sebagai energi. Hal ini juga membuat lemak menjadi keton (zat dari metabolisme lemak) di dalam hati, yang dapat menyediakan energi untuk otak.

What bread is good for diabetics


I can’t wait to make these! I have a Ninja system that includes a food processor with both knife and dough S blades. After chopping the nuts with the knife blade do you keep the knife blade for the rest of the recipe or would you switch to the plastic one? I only ask bc it seems like in most other “dough” recipes you’re not wanting to cut through it but mix it. Then again I’m not quite used to making many Keto doughs yet. 🙂

Can I eat peanuts on intermittent fasting


Resep Tahu Sutra Rumput Laut Keto – Sewaktu bersantap di sebuah restoran China, si sulung menunjuk gambar tahu sutra rumput laut dengan saus jamur yang menggugah selera. “Coba bikin kayak gini versi Keto mam”, gumamnya. Akhirnya saya mencoba membuat versi Ketonya dan senang sekali hasilnya tak jauh berbeda, saosnya sempurna! Saya menggunakan xantham gum sebagai …
Apa Itu Teh Kombucha? Teh Kombucha yang popupler di negeri Tirai Bambu dengan nama teh jamur Mancuria adalah minuman probiotik hasil fermentasi larutan teh dengan gula yang kemudian ditambahkan starter mikroba dan ragi yang disebut jamur Kombucha (Scoby). Akibat fermentasi yang terjadi, teh Kombucha menjadi kaya akan vitamin dan asam amino yang berguna untuk memperbaiki …

What happens if you dont eat 3 meals a day


Makan Tengah hari ni lagi dugaan ada jamuan 2 pejabat hari ni mahkamah syariah Kangar & Jabatan Bantuan Guaman (JBG) first kat mahkamah syariah kantoi makan sate 6 cucuk huhu pastu makan kuah laksa semangkuk.. ok lagi... pastu gi jbg plak kantoi besar besaran aku bantai plak 2 cup dadih coklat & 2 potong kek coklat 🙁 memang rosak dah diet aku... huhuhu.. sorry ye

Does the 14 day boiled egg diet work


Don’t care for lemon extract? Just replace the lemon extract with more vanilla extract, or use another extract. The beauty of this recipe is that it is easily adaptable and you can change the flavors to suit your own tastes. Sometimes I’ll use only vanilla extract in place of lemon, or use butter extract with the vanilla extract. When I’m really in the mood I’ll toss in some berries before baking. 

intermittent fasting ogallagher


Ini muffin telur depan adalah kemenangan untuk sesiapa sahaja yang mengikuti diet keto, tetapi bercakap dari pengalaman sebagai seseorang yang tidak menggunakan rancangan keto, mereka lebih banyak daripada itu. Muffin telur yang dimuatkan dengan protein ini adalah untuk sesiapa yang suka kombinasi telur cheesy, ubi jalar, dan daging yang memuaskan. Pertimbangkannya sebagai bonus bahawa mereka boleh dibuat lebih awal dari masa dan praktikal jatuh dari kuali.

Can I drink milk on keto


Hal ini mempengaruhi asupan karbohidrat yang harus benar-benar dikurangi, dan menggantinya dengan lemak. Pengurangan karbohidrat menyebabkan tubuh Anda mengalami keadaan metabolisme yang disebut ketosis. Ketika hal itu terjadi, tubuh menjadi sangat efisien dalam membakar lemak sebagai energi. Hal ini juga membuat lemak menjadi keton (zat dari metabolisme lemak) di dalam hati, yang dapat menyediakan energi untuk otak.
I’m on keto for about a year now. Lose abt 6kg. size L to S!!. It’s not abt me at first it’s for my husband who suffer from diabetic at a very young age. The whole lifestyle and our perspective in health are changing now. He’s fine now without medication. In terms of calorie intake distributions, 5% from carbs, 20% from protein and 75% from Fat. Need to make sure your protein with high quality and healthy fat to make sure you get a nutrient dense foods. Keto, it’s about running your body fuel from glucose to ketones. Another important points is you need to keep vegetables intake as high as possible min. 7 – 10 cups a day. and lot’s more to share.. visit my facebook page KALE Shakes. I shared everything i learned about Ketogenic diet.

Is Magnesium good for stomach ulcers


Reading all of these and I may be able to help with some of the issues people have. As far as doubling the recipe, works great for me, just have to increase the temp to 425 to start, first 10 minutes, then drop to 325 for the remainder. Higher start temp gives it the jump you need, lower temp after gives it the ability to bake without burning. Milled flax seeds add a slight bit of unnecessary oils, not much, but oils work best with normal flour. Try whole flax seed on top instead. I have been making this bread alot lately with no issues, I hope no one gets shys away from this recipe because of poor results, just keep trying. You will be glad you did.

Which cheese is best for keto diet


Hi, I just made this bread. Inwas incredibly excited to try it as sometimes I really crave for a slice of bread. I followed all recipe and when I inserted the tooth pick it came as clean as possible. I left it in the over a few kore mins just in case. But I now tried to cut a slife and noticed it is quite moist and there is a bit of water at the bottom of the pan. It does look cooked though and hast toasted a slice and tasted lovely. Did I do anything wrong.???
Resep Usus Ayam Cabe Ijo Enak – Tidak punya asisten rumah tangga, tiap weekend jadi harus masak untuk persediaan seminggu ke depan untuk anak-anak ditinggal bekerja. Agar praktis, hasil masakan biasanya saya masukkan ke kotak plastik lalu disimpan di freezer. Kalau mau dimakan tinggal dipanasin di microwave. Tapi cuma masakan yang bisa dibekukan saja yang …

Can a chiropractor call himself a doctor


Beberapa orang telah mengadu tentang adunan yang terlalu tebal untuk melipat di putih telur. Kemungkinan besar ini adalah perbezaan pengukuran atau bahan, tetapi jika ini berlaku, anda boleh menyelamatkannya. Hanya denyutkan sedikit putih telur ke dalam pemproses makanan untuk membuat adunan utama sedikit lebih nipis, kemudian lipat ke putih telur.

How long do you have to fast for autophagy


Apa Itu Teh Kombucha? Teh Kombucha yang popupler di negeri Tirai Bambu dengan nama teh jamur Mancuria adalah minuman probiotik hasil fermentasi larutan teh dengan gula yang kemudian ditambahkan starter mikroba dan ragi yang disebut jamur Kombucha (Scoby). Akibat fermentasi yang terjadi, teh Kombucha menjadi kaya akan vitamin dan asam amino yang berguna untuk memperbaiki …
Makan Tengah hari ni lagi dugaan ada jamuan 2 pejabat hari ni mahkamah syariah Kangar & Jabatan Bantuan Guaman (JBG) first kat mahkamah syariah kantoi makan sate 6 cucuk huhu pastu makan kuah laksa semangkuk.. ok lagi... pastu gi jbg plak kantoi besar besaran aku bantai plak 2 cup dadih coklat & 2 potong kek coklat 🙁 memang rosak dah diet aku... huhuhu.. sorry ye
But since I’m on a Keto way of eating, I had to find an alternative. The filling is perfectly fine and I did not have to use any substitutes. The dough however, was my problem. Few days ago, I found a Keto empanada recipe and it took me back to my trip to Spain last summer and I had 2 empanadas and that reminded me of karipap. So after some research, I decided to use a Keto empanada dough recipe but fill it with dry mince meat curry to make Malaysian karipap. I was a little hesitant because using a cheese dough recipe for karipap as it seemed like an abomination to karipap, but after I had my first bite I can safely say, IT’S DAMN DELICIOUS! You can’t even tell that it was made from cheese!

I wish I could prepare this recipe for my beloved mum next Sunday (I can imagine she won’t even notice that it’s a low carb recipe! She’s always so skeptical to these kind of recipes), and share a cinnamon roll with her, but unfortunately I struggle with dairy. I’d think to substitute butter with ghee (the only dairy product I consume without problems), cream cheese with coconut cream (adapting the amount, should be enough reducing 1/3), but what about mozzarella? Any suggestion? (No cashews please.) Thank you in advance if you can help me. Your blog is always a wonderful source of inspiration 🙂
Don’t care for lemon extract? Just replace the lemon extract with more vanilla extract, or use another extract. The beauty of this recipe is that it is easily adaptable and you can change the flavors to suit your own tastes. Sometimes I’ll use only vanilla extract in place of lemon, or use butter extract with the vanilla extract. When I’m really in the mood I’ll toss in some berries before baking.
Resep Usus Ayam Cabe Ijo Enak – Tidak punya asisten rumah tangga, tiap weekend jadi harus masak untuk persediaan seminggu ke depan untuk anak-anak ditinggal bekerja. Agar praktis, hasil masakan biasanya saya masukkan ke kotak plastik lalu disimpan di freezer. Kalau mau dimakan tinggal dipanasin di microwave. Tapi cuma masakan yang bisa dibekukan saja yang …
×