This looks so good! I’m new to Keto/low carb so I have a question: I don’t have straight erythritol. I have stevia, Swerve granular and confectioner, xylitol and Lakanto classic (monkfruit/erythritol combo). Can any of these be used in place of the erythritol in your recipe, and if so, which is best, and is the amount the same or does it need adjustments? Thank you so much!

Can you get hepatitis B from saliva


The best part about this recipe is that it’s simple, and once you have it down, you can replicate this keto friendly bread any time you want. I’ve been making a low carb loaf every Sunday for the past few weeks and would recommend that to anyone. It’s so nice to have a loaf of bread at your disposal when you’re on a low carb diet. It almost feels like cheating. Check out this recipe and start making the best keto bread you’ve ever tried today!

Can you eat whatever you want when intermittent fasting


Resep Membuat Lumpia Isi Daging Ayam Keto – Lumpia atau spring roll sebenarnya berasal dari Tionghoa, setelah itu diadaptasi oleh orang Indonesia dengan berbagai macam pilihan isi daging dan sayuran. Yang terkenal adalah lumpia Semarang yang khas dengan isi sayur rebungnya. Lumpia terdiri dari bagian kulit dan bagian isi. Biasanya kulit terbuat dari tepung yang berfungsi untuk melapisi bagian isi.  Terdapat 2 jenis lumpia yaitu lumpia kering dan lumpia basah. Isinya juga bermacam-macam, mulai dari daging, sayuran, bihun dan sebagainya.
Info: You can buy the products I’ve linked to in the post above from Thrive Market. Thrive Market is an US based online store that sells all the products you need for low carb cooking at wholesale prices! If you become a member, you can get 25-50% off the best healthy and organic premium products for just $60/year. Click here to join and receive an extra 25% off your first order!

Does PCOS make you hungry


Eggs are one of the best kinds of ingredient there is. Rich with protein and omega 3, eggs, especially if both yolk and white are consumed, can be an excellent food source for micro-nutrients and protein. Eggs are a perfect example of dietary protein that is important in providing our bodies with amino acids which can help in building muscles and nourishing the body.
Oh just about everything- ice cream, cheese cake (although had to give some heavy cream in this), cheese dip, chocolate-cheese mousse etc. I cook it with chicken and spinach too, but I was talking about non-traditional uses like the ones above. I’ve recently started using it with mayonnaise to give it a lighter consistency because my mayo seems to thicken too much. However, you cannot make VCO from the store bought cream, you would need fresh santan to do that.
Hi Neha, my recipe uses baking powder and not baking soda. I think this is the reason why your bread had a funny taste. Baking soda is much stronger than baking powder (I think twice as strong). The xanthan gum helps improve the structure of the bread – almond flour bread is a little more fragile than wheat bread because of the lack in gluten. But your bread will still work without the xanthan.
I just started the keto diet and being Malaysian like you its so hard to give up the good ol Malaysian carb laden food like the karipap(which is my fav). So stumbling on to your blog is heaven sent. I am so going to try this karipap out. Thank you for making this keto friendly. Im gonna keep following your blog to see if you manage to ketofy(is this even a legit word…lol) any more Malaysian food.

Is pasta healthier than bread


Hi! I live in Europe but I’m a Sabahan who goes home every year for a couple of months for Chinese New Year. So I started keto about 2.5 months ago for weight loss and the result is pretty good. I’m due to return to Malaysia in a month’s time and I had a mild panic attack assuming that I won’t be able to get keto-friendly product. Created a ridiculous list of things to bring back too! After reading your post I feel a lot better now, phew! 

Should you wear a bra to bed


Resep Cheesecake Pablo Keto ini saya modifikasi dari resepnya Yuda Bustara. Crust yang harusnya dari pastry saya ganti dengan campuran tepung keto dan tepung almond. Untuk cheesecakenya sendiri bahannya hampir sama, hanya saja gula saya ganti dengan pemanis Diabetasol dan saya tambahkan perasan jeruk lemon agar terasa lebih segar. Berhubung crustnya agak rapuh jadi harap …

Cant lose weight with intermittent fasting


Adalah penting untuk mendapatkan putih telur untuk puncak yang sangat sengit sebelum menggabungkan mereka dengan bahan-bahan lain. Ia akan menjadi sedikit mencabar bagi mereka untuk bercampur-campur, jadi setelah mereka mula super sengit dan lembut adalah satu-satunya cara anda akan berpeluang untuk tidak jatuh mereka apabila anda melipat mereka dengan seluruh adunan.

How do you fix coffee breath


Resep Tumis Bunga Pepaya Kangkung Khas Manado ini kesukaan saya dan suami. Di awal-awal mencoba menbuat sendiri, saya tidak tahu caranya agar bunga pepaya tidak pahit. Saya pikir sama caranya dengan mengolah pare, agar tidak pahit diremas-remas dengan garam terlebih dahulu. Meskipun pahitnya berkurang, tapi bentuk bunga pepaya jadi tidak bagus. Ternyata ada cara yang …

What happens if you eat one meal a day


Hi, I just made this bread. Inwas incredibly excited to try it as sometimes I really crave for a slice of bread. I followed all recipe and when I inserted the tooth pick it came as clean as possible. I left it in the over a few kore mins just in case. But I now tried to cut a slife and noticed it is quite moist and there is a bit of water at the bottom of the pan. It does look cooked though and hast toasted a slice and tasted lovely. Did I do anything wrong.???
Ini muffin telur depan adalah kemenangan untuk sesiapa sahaja yang mengikuti diet keto, tetapi bercakap dari pengalaman sebagai seseorang yang tidak menggunakan rancangan keto, mereka lebih banyak daripada itu. Muffin telur yang dimuatkan dengan protein ini adalah untuk sesiapa yang suka kombinasi telur cheesy, ubi jalar, dan daging yang memuaskan. Pertimbangkannya sebagai bonus bahawa mereka boleh dibuat lebih awal dari masa dan praktikal jatuh dari kuali.
Hal ini mempengaruhi asupan karbohidrat yang harus benar-benar dikurangi, dan menggantinya dengan lemak. Pengurangan karbohidrat menyebabkan tubuh Anda mengalami keadaan metabolisme yang disebut ketosis. Ketika hal itu terjadi, tubuh menjadi sangat efisien dalam membakar lemak sebagai energi. Hal ini juga membuat lemak menjadi keton (zat dari metabolisme lemak) di dalam hati, yang dapat menyediakan energi untuk otak.
Hal ini mempengaruhi asupan karbohidrat yang harus benar-benar dikurangi, dan menggantinya dengan lemak. Pengurangan karbohidrat menyebabkan tubuh Anda mengalami keadaan metabolisme yang disebut ketosis. Ketika hal itu terjadi, tubuh menjadi sangat efisien dalam membakar lemak sebagai energi. Hal ini juga membuat lemak menjadi keton (zat dari metabolisme lemak) di dalam hati, yang dapat menyediakan energi untuk otak.

How can I fast my longevity


If you’re not a fan of baking but you’re a fan of eating bread, there are places to get keto friendly bread these days. If you’re lucky, you may be able to find a loaf of “Paleo Bread” in the freezer section at Whole Foods Market. This bread is going to cost you over $10 per loaf, but it is made of good ingredients and is a few grams of carbs per slice. There’s also rumors of ALDI carrying a new Zero-Carb bread, but it sells out fast and we haven’t been able to review it. Hopefully in the near future there will be more local buying options for low carb bread, but for now, those are your only options.

Where can I get growth hormone


Dear Darlene Hi,There are many keto bread recipes online,this one caught my attention owing to its promise of not smelling eggy. That claim holds true to a large extent. I used baking powder instead of xanthum gum but even then the texture was good .Overall a great recipe which I hope and continue to improve. However I am confused about the net carbs in the nutrition box. As per my understanding net carbs are total carbs – sugar – dietary fiber which in this case will not be logical. Can you pls advise the net carb per slice as per the recipe. Thanks a lot.
Resep Tumis Bunga Pepaya Kangkung Khas Manado ini kesukaan saya dan suami. Di awal-awal mencoba menbuat sendiri, saya tidak tahu caranya agar bunga pepaya tidak pahit. Saya pikir sama caranya dengan mengolah pare, agar tidak pahit diremas-remas dengan garam terlebih dahulu. Meskipun pahitnya berkurang, tapi bentuk bunga pepaya jadi tidak bagus. Ternyata ada cara yang …
We are what we drink. Kalau kita minum air putih banyak, nampak beza wajah kita glow macam mana kan. Macam tu juga kalau banyak minum air bergula wajah nampak kusam, tak ceria. Benda ni tak sedar sebenarnya, kita minum kopi secawan dua dah berapa gula dalam tu kan. Kalau sebulan dah berapa gula tu, belum tambah ngan kuih muih lagi. Sebab tu lah NYOC hadir, at least dah dapat cut intake gula dari kopi

I’m on keto for about a year now. Lose abt 6kg. size L to S!!. It’s not abt me at first it’s for my husband who suffer from diabetic at a very young age. The whole lifestyle and our perspective in health are changing now. He’s fine now without medication. In terms of calorie intake distributions, 5% from carbs, 20% from protein and 75% from Fat. Need to make sure your protein with high quality and healthy fat to make sure you get a nutrient dense foods. Keto, it’s about running your body fuel from glucose to ketones. Another important points is you need to keep vegetables intake as high as possible min. 7 – 10 cups a day. and lot’s more to share.. visit my facebook page KALE Shakes. I shared everything i learned about Ketogenic diet.


If you want to spend more, fried chicken or beef is usually added to the dish. But, we decided to keep it pretty simple and mimic the street food you can get. In Brunei, where Hazim is from, pandan leaves are commonly used. They’re tied together in a knot and boiled in coconut milk. But, this is a pretty hard ingredient to find in the rest of the world, he decided it would be best to skip it.

Is Sliced turkey a processed meat


This looks so good! I’m new to Keto/low carb so I have a question: I don’t have straight erythritol. I have stevia, Swerve granular and confectioner, xylitol and Lakanto classic (monkfruit/erythritol combo). Can any of these be used in place of the erythritol in your recipe, and if so, which is best, and is the amount the same or does it need adjustments? Thank you so much!

Can you get hepatitis B from saliva


Hi Neha, my recipe uses baking powder and not baking soda. I think this is the reason why your bread had a funny taste. Baking soda is much stronger than baking powder (I think twice as strong). The xanthan gum helps improve the structure of the bread – almond flour bread is a little more fragile than wheat bread because of the lack in gluten. But your bread will still work without the xanthan. 

Does lemon water increase stomach acid


Sambutan sangat menggalakkan, setiap kali batch baru masuk setiap kali itulah sekejap je kena restock lagi NYOC nih. Bagus sangat! Ini membuktikan kesedaran rakyat Malaysia tentang kopi tinggi gula tak elok untuk kesihatan ditahap yang membanggakan. Tepuk untuk diri sendiri.👏 Warga Terengganu boleh dapatkan NYOC dengan stokis kami. http://www.wasap.my/60137343973 http://www.wasap.my/60137343973 http://www.wasap.my/60137343973

What do you eat when detoxing


The texture of this pound cake is very dense and rich. I don’t doubt that you’d be able to easily fool someone who is not following a keto diet plan. It tastes just like a flour based pound cake. It’s sweet enough without being overly sweet. If you want to add some more sweetness to the loaf, I’d suggest a very small amount of stevia instead of adding more erythritol.
Adalah penting untuk mendapatkan putih telur untuk puncak yang sangat sengit sebelum menggabungkan mereka dengan bahan-bahan lain. Ia akan menjadi sedikit mencabar bagi mereka untuk bercampur-campur, jadi setelah mereka mula super sengit dan lembut adalah satu-satunya cara anda akan berpeluang untuk tidak jatuh mereka apabila anda melipat mereka dengan seluruh adunan.
Took about 11months of constant experimentation to get it right. Keto formulas by renowned keto researchers doesn’t work for everyone because of too many factors like Gut Microbiome, genetic ancestry, digestion rates, glycemic response etc. but everyone just needs to try different things and most importantly use testing and logging! Very important to have a Glucose and Ketone tester!

Does diet soda break ketosis


I tend to get into deep ketosis on my third week of the month due to ramping up of exogenous ketones derived from MCT oils and other longer chain oils, and it’s not too good for my T3 and T4 markers so I usually get in a carb refeed on the last week of the month just so that I don’t stress my thyroid too much. Still, eventhough I do carb refeeds, they’re after heavy workouts and I only go for a maximum of 100g of carbs.

keto recipes chicken breast


Don’t care for lemon extract? Just replace the lemon extract with more vanilla extract, or use another extract. The beauty of this recipe is that it is easily adaptable and you can change the flavors to suit your own tastes. Sometimes I’ll use only vanilla extract in place of lemon, or use butter extract with the vanilla extract. When I’m really in the mood I’ll toss in some berries before baking.

Can you eat too much fat on the keto diet


Di manakah maklumat pemakanan? Fakta pemakanan diberikan sebagai ihsan, yang diperolehi dari Pangkalan Data Makanan USDA. Anda boleh mencari bilangan karbohidrat individu yang kami gunakan dalam Senarai Makanan Rendah Karbohidrat & Keto. Carb menghitung gula alkohol. Kaedah karbohidrat bersih tidak termasuk kedua-dua serat dan gula alkohol, kerana ini tidak menjejaskan gula darah dalam kebanyakan orang. Kami cuba tepat dengan maklumat ini, tetapi jangan ragu untuk membuat pengiraan anda sendiri.
Hi Marcella, Not all recipes can use sweeteners interchangeably, though many can. I do talk about this in the sweetener guide you mentioned. The reason for specific sweeteners in recipes is mainly because I can only 100% vouch for the way I tested the recipe, with my specific ingredients. Sweeteners also provide bulk, so sometimes changing to a different one does change the result as well. In the case of these cinnamon rolls, though, there isn’t a lot of sweetener in the dough, so they do work fine with almost any sweetener you like.
Resep Usus Ayam Cabe Ijo Enak – Tidak punya asisten rumah tangga, tiap weekend jadi harus masak untuk persediaan seminggu ke depan untuk anak-anak ditinggal bekerja. Agar praktis, hasil masakan biasanya saya masukkan ke kotak plastik lalu disimpan di freezer. Kalau mau dimakan tinggal dipanasin di microwave. Tapi cuma masakan yang bisa dibekukan saja yang …

How does Keto 101 work


Resep Tahu Sutra Rumput Laut Keto – Sewaktu bersantap di sebuah restoran China, si sulung menunjuk gambar tahu sutra rumput laut dengan saus jamur yang menggugah selera. “Coba bikin kayak gini versi Keto mam”, gumamnya. Akhirnya saya mencoba membuat versi Ketonya dan senang sekali hasilnya tak jauh berbeda, saosnya sempurna! Saya menggunakan xantham gum sebagai …

What is the cheapest food to eat


I have not tried this yet. It could work, if you baked it for longer. The only thing I’m worried is that it might not rise as much because of the extra weight. I might be wrong, but I don’t want you to be upset about waisting expensive ingredients. There’s someone who commented about doubling the recipe on october 25th 2018 – but it sounds that she might have used 2 pans instead … here’s the comment: “I just made this. I doubled the recipe and used long narrow Wilton pans. I used carton egg whites. I baked it for 45 minutes, turned the oven off and left it closed for 30 minutes. Awesome, awesome, awesome!!! I now have 21 slices of bread in the fridge to experiment with. (That means I already ate 3)”
×